Concert met violist Micha Molthoff en pianist Vera Marijt

• Museum JAN 50 Dorpsstraat Amstelveen, NH, 1182 JE Nederland (kaart)

Foto Micha Molthoff: Marco Bakker, foto Vera Marijt: Petra Beckers

Al vanaf de oprichting van het museum in 1991 vonden musici een podium tussen de beeldende kunst in Museum JAN. Zo trad pianist Daniël van Zweden samen met een zigeunerorkest op tijdens de officiële opening van het museum. Herhaaldelijk kwam Van Zweden terug bij JAN, veelal samen met violist Micha Molthoff.

Op 30 november zal Micha Molthoff samen met pianist Vera Marijt een virtuoos concert geven, omringd door het werk van kunstenaar Jantien Jongsma. Net als dertig jaar geleden wordt er een romantisch muziekstuk opgevoerd in het museum waarin onder andere invloeden uit de Balkan en filmmuziek terug te horen zijn.

Micha Molthoff

Micha Molthoff heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een uitzonderlijke verteller op de viool. Zijn muziektheaterprogramma's zoals 'A Fiddler on his Route' hebben de Nederlandse theaters betoverd. Hierin wordt het publiek meegenomen op een fascinerende reis door de geschiedenis van de viool die hij bespeelt. Deze viool, genaamd 'San Filippo', heeft een bijzondere oorsprong, want hij is vervaardigd in 1993 met hout afkomstig van delen van de vloerbalken van het beroemde Italiaanse Uffizi Museum. Het model van deze viool is gebaseerd op de Guarneri, dezelfde die wordt bespeeld door de wereldberoemde vioolvirtuoos Itzhak Perlman. Met een indrukwekkende lijst van bekende namen en prestigieuze podia op zijn cv heeft Molthoff zijn viool laten klinken op beroemde locaties over de hele wereld. Hij deelde het podium met een imposante lijst artiesten waaronder Herman van Veen, Van Dik Hout, Frédérique Spigt, Toon Hermans, Hector Zazou en vele anderen.

Vera Marijt

Vera Marijt is een Nederlandse pianist en componist in de jazz- en theaterscene. Ze nam in Montréal Canada haar debuutalbum 'Insight Out' op en toerde met haar jazztrio de halve wereld rond, waaronder Canada, Mexico, Frankrijk, Zwitserland en Nederland.

Marijt speelde met onder andere Arjen Lubach, Kovacs, Paul de Munnik, Roel van Velzen, Bert Visscher, Brigitte Kaandorp, Thomas Acda, Maria Fiselier, Anne-Fay Kops en Marjolijn van Kooten.

Inloop: 19:00 - Start concert: 19:30
Inclusief drankje en een hapje

Tickets:

Normaal: € 35,-

Vrienden: € 30,-

Vorige
25 november

Gratis instaprondleiding - Ted Noten & co.

Volgende
9 december