Kersenbloesem Special - Proef Japan in Museum JAN

De lente is begonnen en het Bloesempark in het Amsterdamse Bos staat weer in volle bloei. Maar liefst 400 kersenbomen, geschonken door de Japan Women's Club (JWC) aan Amstelveen, kleuren gedurende twee à drie weken zachtroze. Museum JAN ligt op 12 minuten loopafstand van het park en heeft momenteel een tentoonstelling van de Nederlands Japanse modeontwerper Lisa Konno. De tentoonstelling The Porcelain Body toont gloednieuw werk van de kunstenaar, dat zij heeft ontwikkeld in Arita, Japan. Hierin reflecteert de kunstenaar op schoonheidsidealen in zowel Japan als Nederland.

Kersentaart en Japanse thee van La Gare

Lunchroom La Gare, gelegen in het Oude Dorp van Amstelveen, verzorgt al een tijd in de weekenden heerlijke koffie en taart aan de bezoekers van  Museum JAN. Speciaal voor Hanami Matsure, oftewel het Kersenbloesemfeest waarmee de Japanners de komst van de lente vieren, biedt La Gare vanaf woensdag 20 maart tot en met paaszondag en paasmaandag verse kersentaart en Japanse thee aan in Museum JAN .

17 maart

Maak je eigen spandoek voor de Lentemarathon Amstelveen!

29 maart

Inloop familieworkshop - Paasversiering maken