Live restauratie kruiswegstaties Urbanuskerk

Elke zaterdag, van 8 oktober tot 26 november

(behalve zaterdag 29 oktober)

In oktober en november kunnen bezoekers van Museum JAN in het museum meekijken met de restauratie van het werk Jezus wordt in het graf gelegd van de Urbanuskerk Bovenkerk. Restaurator Jazzy de Groot werkt gedurende vier jaar aan de beschadigde kruiswegstaties van kunstenaar Frans Loots (1863-1924) die zwaar beschadigd zijn tijdens een hevige brand in 2018. Kijk mee met de uitdagingen van de restaurator en stel haar al uw vragen.

Daarnaast verzorgt Dolf Middelhoff op twee woensdagen lezingen over het werk van de Haarlemse kerkschilder Frans Loots, maker van de kruiswegstaties.

Jazzy de Groot is schilderijenrestaurator met een professioneel doctoraat in de restauratie van cultureel erfgoed. Zij is werkzaam geweest als restaurator in verschillende musea en werkt sinds 2017 als zelfstandig restaurator.

Familiedag docenten

12 oktober

Lezingen over schilder Frans Loots (1863-1924) - Urbanuskerk restauraties in Museum JAN