Masterclass - Food Painting

Hoe schilder je een stilleven van etenswaren zo waarheidsgetrouw mogelijk? Laat je tijdens deze tweedelige masterclass inspireren door de hyperrealistische schilderkunst van Tjalf Sparnaay en ga zelf aan de slag!

Onder begeleiding van Edgar Jansen, ervaren kunstdocent van de SAKB, leer je essentiële technieken zoals het vastleggen van texturen en het weergeven van licht en schaduw. Tijdens de eerste les in Museum JAN bekijk je met de groep het werk van Tjalf Sparnaay en krijg je een introductie in de schildertechnieken die nodig zijn om (hyper)realistisch te schilderen. Vervolgens wordt de eerste opzet van jouw 'food painting' op papier gezet. Tijdens de tweede les neem je plaats achter een schildersezel om je kunstwerk verder uit te werken. Deze les vindt plaats in de SAKB KunstLokaal,  vlakbij Museum JAN.

Docent: Edgar Jansen, opgeleid aan de Rijksacademie van Beeldende Kunsten, is werkzaam als kunstschilder waarbij hij de werkelijkheid nauwgezet observeert en nabootst. Een veelzijdig kunstenaar die in diverse technieken werkt, waaronder pastel, aquarel, krijt en olieverf. Naast portretten maakt hij veel tekeningen van musici en dansers tijdens voorstellingen. Als docent leeft hij zich zoveel mogelijk in in het werk van de student. www.edgarportraits.com

Praktische informatie:

Prijs voor twee lessen: € 59,- Vrienden: € 52,-

10 maart en 24 maart | 13.30-16.30 uur

Inclusief thee en koffie.

Materialen: basismateriaal is aanwezig (penselen, acrylverf, papier). Maar wees vrij om je eigen materialen mee te nemen, zoals olieverf, pastel, gouache of waterverf. Neem je eigen voedselobject mee dat je graag wilt schilderen.

2 maart

Instaprondleiding - Tjalf Sparnaay

17 maart

Maak je eigen spandoek voor de Lentemarathon Amstelveen!