Meet & Greet - met hedendaagse kunstenaars van de gemeentelijke kunstcollectie

Jaehun Park, Sun Rotation, 2022

Kom gezellig borrelen met de jonge hedendaagse kunstenaars die nieuwe werken maakten voor de gemeentelijke kunstcollectie Amstelveen. Onder hen zijn Jaehun Park (Zuid-Korea, 1986), Mitchell Thar (Verenigde Staten, 1991) en Yana Naidenov (Mozambique, 1988). Deze kunstenaars reageren op hun manier op het Amstelveense landschap, van digitale sculpturen tot installaties.

Jaehun Park (1986) - Videokunstenaar Jaehun Park richt zich in zijn kunstwerken op de impact van het kapitalisme op de wereld om ons heen. De mens wilt altijd meer; in zijn werk leidt dat tot spookachtige stedelijke scènes.

Mitchell Thar (1991) - In een driedelig project documenteert Thar de veranderingen in Uilenstede en Kronenburg, de buurt waar hij woont. Hij onderzoekt hoe de wijk - een mix van woonhuizen, studentenflats, kantoren, leegstaande panden en de daarachterliggende Middelpolder -zich heeft ontwikkeld.

Yana Naidenov (1988) - In Darkstrata reflecteert Yana Naidenov met geavanceerde keramische technieken op de ontwikkeling van het nachtelijke landschap van Amstelveen. De kunstenares maakt driedimensionale collages, een mix van sculpturen, installaties, collages en digitale media, waarmee zij het nachtelijke, stedelijke landschap verbeeldt.

Toegangsprijs: gratis evenement

Lezing Saskia Boelsums & kunsthistoricus Sophie van Steenderen