Rondleiding Glas uit de Oude Horn en vaste collectie glaskunst

Wall of fame in de Oude Horn

Wat maakt glasblazerij de Oude Horn tot een onmisbare plek in Nederland? Hoe wordt glaskunst overgedragen aan nieuwe generaties kunstenaars en hoe ziet zo'n 'opleiding' eruit? Voor een van de belangrijkste en invloedrijkste glaskunstenaars van Nederland, Bernard Heesen, is de overdracht van het glasambacht van groot belang. Daarom leidt hij kunstenaars als Nienke Sikkema en Josja Schepman op tot zelfstandige glasblazers.

Conservator Tomas Hillebrand is zelf ook glaskunstenaar. Daarom weet hij als geen ander hoe het is om glaskunst te maken en voor welke uitdagingen je soms komt te staan. In deze rondleiding neemt hij je mee langs de tentoonstelling en onze Vaste collectie van glaskunst.

9 september

Instaprondleiding - Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier

23 september

Rondleiding door fotograaf Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier + signeersessie catalogus