TED TALKS met jonge kunstenaars over waarde | Ted Noten in gesprek met Mart Veldhuis en Elsemarijn Bruys

Wat maakt design of kunst waardevol? Heeft dat te maken met esthetiek, exclusiviteit, het materiaal, vakmanschap, tijd, emotie? Is het een combinatie daarvan? Of zijn er ook nog andere manieren om de waarde van kunst te bepalen? En kan een kopie even waardevol zijn als het origineel? Sieradenontwerper en kunstenaar Ted Noten gaat deze avond in gesprek met twee jonge kunstenaars Mart Veldhuis en Elsemarijn Bruys. Een prikkelende vraaggesprek geleid door moderator Natasja Admiraal over thema's als originaliteit, waarde en de kracht van humor in design.

Ted Noten volgde zijn opleiding tot sieraadontwerper aan de Academie Beeldende Kunsten Maastricht en de Rietveld Academie in Amsterdam. Hij werd bekend door zijn tassen en sieraden, waarbij hij voorwerpen als pistolen, sieraden maar ook dode dieren zoals een kameleon, ingoot in blokken acrylaat (PMMA).

Illustrator Mart Veldhuis (1991) ontving voor zijn afstudeerproject Eigen Schuld (2021) veel landelijke aandacht. Zijn werk is een aanklacht tegen het leenstelsel voor studenten. Veldhuis verkocht het werk voor de exacte verkoopprijs van zijn eigen studieschuld voor €45.879,40.

Elsemarijn Bruys (1989) maakt sculpturen en architecturale interventies met de ruimtelijke ervaring voor de bezoeker als uitgangspunt. Met haar cross-disciplinaire ontwerpen komen mode, theater en grafische uitingen samen en creëert ze interactieve installaties in de ruimte.

Moderator van de avond is Natasja Admiraal (1986), freelance modejournalist en schrijver. In 2014 richtte ze het online lexicon mode-abc.com op, een inspirerende kennisbank over mode, kleding en accessoires.

Inloop: 19:45, start gesprek: 20:00 - De lezing is in het Nederlands

Prijzen inclusief een drankje en toegang tot het museum

Normaal: €10,00

Student: €5,00

Vriend: €0,00

18 november

Gratis instaprondleiding - Jantien Jongsma

25 november

Gratis instaprondleiding - Ted Noten & co.