Bas Meeuws - Een fotografische reis rond de wereld

bas.jpg

De jonge fotograaf Bas Meeuws maakt prachtige, gestileerde fotografische bloemstillevens geïnspireerd op de 17e eeuwse schilderkunst. Meeuws componeert zijn foto's zoals de oude meesters dat deden: bloem voor bloem, alle luxe en schoonheid. Het resultaat is gelaagd werk dat de tijd overstijgt. Speciaal voor deze tentoonstelling heeft Meeuws nieuw werk gemaakt waarin hij kunstobjecten uit de glascollectie van het museum heeft geselecteerd en gefotografeerd. De objecten heeft hij verwerkt in nieuwe digitaal gecomponeerde bloemstillevens. De tentoonstelling toont een overzicht van werken uit Meeuws' gehele oeuvre, van over de hele wereld, onder andere uit India en Taiwan.

Op zondag 6 oktober 2019 om 15.00 uur verzorgt Jo-Ann Knop van Per van der Horst Gallery een inleidende rondleiding door de Bas Meeuws-tentoonstelling.

Zonder titel (# 151), 2019 © Bas Meeuws, beleefdheidsvraagstuk Per van der Horst Gallery

Spelen met kleuren, kleine ontdekkingen - Ayako Rokkaku

50 jaar glas aan de Rietveld Academie