Vrijheidslezing 5 mei

Bevrijdingsdag zondag 5 mei 2024 organiseert de Stichting Amstelveen Oranje de traditionele vrijheidslezing in Museum Jan. Deze zal worden gehouden door Natascha van Weezel. De toegang is vrij. De zaal gaat open om 18:30 uur en u kunt vooraf genieten van een kop koffie of thee. De lezing begint om 19:00 uur en duurt ongeveer een half uur. Mocht u een museumjaarkaart hebben, neem deze dan wel mee. Voorafgaand en aansluitend bent u welkom op het bevrijdingsfestival op het Dorpsplein.

Natascha van Weezel leerde van haar opa om mensen niet in te delen in groepen, maar iedereen als individu te zien. Zelf overleefde hij de Holocaust door veel moed en door de goede daad van een wildvreemde. Nu er weer verschrikkelijke oorlogen om ons heen woedden, probeert Natascha de les van haar opa in praktijk te brengen. Dat is niet gemakkelijk in een wereld die steeds ongenuanceerder lijkt en waar polarisatie hoogtij viert, maar wat is het alternatief?'

Inloop: 18:30, start lezing: 19:00

Locatie: Museum JAN, Dorpsstraat 50, Amstelveen